viernes, 26 de junio de 2009

VINT-I-NOU DE JUNY : SANT PERE !!

Jo sé que el meu silenci ve de la comodidtat-
Com sé que jo vinc d'un carrer estret.
I sé, que més d'un jo és egocèntric,
i el que em mou a escriure així, és vanitat.

Sé tot això i no em retracte:
perquè he nascut i sóc; he viscut
i m'he nodrit. No sé si adobat prou,
en el barri excels de Les Barraques.

Què voleu?,
Sant Pere, com si fora meu!.

I el temporal, políticament incorrecte,
d'aprofitar-se de les claus
d'un Sant Pescador com el nostre,
fa que el peixos es rebel.len.

Ajuntament i algún fester,
busqueu un altre Port, una altra barca
i, sobretot, una altra xarxa!.

Que abans de saber que existía
Sant Pere i el dia del gos,
els barraquers ja gaudíem
la disparada de migdia.

Que tots som antics i moderns,
hem tingut iaios i pares.
I a pescadors i honrats,
Sant Pere és l'únic que ens guanya!!.


(Bones festes al Barri, al antic que jo em sé,
i al carrers afegits, benvinguts a Les Barraques

No hay comentarios: