sábado, 18 de abril de 2009

TINC PRESSA, DESFICI...

El desfici m'aboca al insult;

a la paraula lletja,

a vessar de pressa

l'adjetiu més curt:

lladre, merda,

cafre, cuc,

fals, porc, brut...


La pressa que tinc

del camí recte i net,

l'obstacle de pedra

que destorba, que disfressa

i embruta el dret,

em porten més lluny

del insult primer...


Tinc pressa, desfici...

i als ossos l'ansia

que ensopega

amb pedra. ara una altra,

que em crida a l'espera,

a l'herba del seny,

a la gespa de calma...


La pedra s'arrodoneix,

com el desfici, la pressa

i el sentit de la distància.


Correctes papers fets un feix

insten, al.leguen, denuncien,

davant jutjats de decència.

Del insult primer a la docta

i justa esperança

de la darrera sentencia.


I a la claror d'ella,

la pressa, el desfici i l'horta.

No hay comentarios: