jueves, 9 de octubre de 2008

Nou d'octubre

I què esperes de hui?
De nou la pluja i el vent han sigut motiu que justifique el que fan i el que no han fet.
Nou d'octubre. Sé que és festa perquè no he anat a treballar. Però no he sentit una traqueta, ni rialles de la gent. No sent música al poliesportiu, perquè allí no han fet res.
La Paella? La pluja i el vent ho han suspés. I al camp, on jo estic, prop d'allí... a penes una rodona i un camí de servei (de cervell... és el camí) he passat tot el matí i... tu has vist ploure? Jo tampoc. Ha fet vent? Sí, un poc, com que m'han caigut quatre dàtils, però em quede sense arròs.
És igual, dinarem un entrepà, que açò que escric no ho dic per la falta del gra. Ho dic perquè pareix que... no hi ha res que celebrar. Nou d'octubre... sabeu el que es celebra? Puix pareix que algú no ho sap!
Potser esta vesprada, o demà, o el dia del Pilar... li faran una missa a En Jaume pel seu descans!
Alguna cosa celebraran pel Nou d'octubre, perquè no crec que ara tinguen por, perquè el Conqueridor entrà ací, just en un dia i data que (redeu!) comença per Nou! No, no crec que siga per això, sempre queda l'excusa del vent i la pluja. Pluja i vent que els són leals.
I si no, sempre quedarà el pavellò cobert, qe ja l'han inaugurat! Celebrem això, pero promte, que crec que va a seguir tancat.
Nou d'octubre també és Sant Donís. Vaig a endolçar-me amb un poc de massapà.
Bona vesprada.


No hay comentarios: