jueves, 26 de febrero de 2009

QUEIXES

(dedicat a un amic que no és

com “ells”.Espere que no ho siga mai)


Aquell que em llegisca ací,

trencant silenci i desfici,

sabrà que no tinc d'ofici

el més productiu d'avui.

Que no el tinc per no voler

ni ser ric ni cap poder,

ni buscar no més el meu bé,

que vull el d'altres també

i no un poble-femer.


El millor ja l'he tingut,

viure a l'horta i disfrutar;

ara, perquè no puc volar,

o perquè no he volgut?,

per no ser com “ells”, astut!,

o per conservar el camp?,

meu!, com la meua sang;

per no ser dòcil perfecte

i llepar del gran projecte,

em veus ara ací penjat.


I sé, i tu tembé ho saps,

que té dret a fer-se d'or,

si així ho vol, el llaurador,

però...vendre el camp obligat?

A quin punt hem arribat!.

El “astut” ocupa bon lloc

i l' innocent que no entra al joc

de fer-se un gran patrimoni

amb l'assumpte del mil.lenni,

és babau o “roig”...o està mort!.

------------------------


Amic blogger, ho entens?,

ja descansa l'horta en pau

i ningú deixa el palau,

serà que són molt valents?

Amén

No hay comentarios: